ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В
УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ
на 2023 -2024 навчальний рік
№ |
Назва заходу |
Класи |
Відповідальні |
Термін Виконання |
1. |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в шкільному середовищі» |
1-11 |
Класні керівники |
Протягом року |
2. |
Виготовлення буклетів «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
1-11 |
Класні керівники |
Вересень |
3. |
Година спілкування «Кібербулінг»
|
1-11 |
Класні керівники |
Лютий |
4. |
Корисні поради для профілактики і подолання кібербулінгу |
1-11 |
Добош М. М. Гриб О. Ф.
|
Вересень |
5. |
Перегляд презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або небезпека в інтернеті. Способи розпізнання. Як захисти дитину» |
1-11 |
Кривка Н. М. Гриб О. Ф. Класні керівники
|
Верескнь Жовтень |
6. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
|
Адміністрація школи |
Листопад |
7. |
Міні- тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в інтернеті» |
1-11 |
Класні керівники |
Жовтень |
8. |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Адміністрація школи |
Березень |
|
9. |
Перегляд відеороликів «Булінг в школі та як з ним боротися» «Зупиніться!!!Моя історія про булінг та кібербулінг» |
1-11 |
Кривка Н. М. Гриб О. Ф.
|
Вересень –квітень |
10. |
Бесіда-тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» |
5-11 |
Класні керівники |
Лютий |
11. |
Консультативний пунк «Скринька довіри» |
1-11 |
Юраш В. В. Добош М. М. |
Протягом року |
12. |
Проведення інформаційно-просвітницьких заходів в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу |
1-11 |
Класні керівники |
Протягом року |
Директор О. В. Палканин
План
заходи запобігання та протидії булінгу в Пилипецькому ЗЗСО на 2022-2023 навчальний рік
Заступник директора з виховної роботи Добош М. М. |
План
заходів щодо протидії булінгу
в Пилипецькому ЗЗСО на 2021-2022 навчальний рік
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ |
|||
Первинна профілактика |
|||
1. |
Довести до відома працівників школи зміст - Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII; -Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (Указ Президента України від 25.05.2020 року №195, розпорядження кабінету Міністрів від 23.12.2020 №1668-р) |
Вересень 2021 |
Добош М. М. |
2. |
Довести до відома працівників школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2021 |
Добош М. М. |
3. |
Довести до відома учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2021 |
Класні керівники |
4. |
Довести до відома батьків учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2021 |
Адміністрація Школи Класні керівники |
5. |
Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2021/2022 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Гриб О. Ф. |
6. |
Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII |
Упродовж 2021/2022 навчального року |
Добош М. М. |
7. |
Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях |
Упродовж 2021/2022 навчального року |
Добош М. М. |
8. |
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) |
Упродовж 2021/2022 навчального року |
Добош М. М. |
9. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у ЗЗСО розглядати на нарадах при директорові |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Добош М. М. |
10. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Добош М. М. Класні керівники |
11. |
Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Добош М. М. |
12. |
Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Добош М. М. |
Діагностичний етап |
|||
13. |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Чорней Н. Д. |
14. |
Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Чорней Н. Д. |
15. |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Чорней Н. Д. |
ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ |
|||
Інформаційно-профілактичні заходи |
|||
16. |
Заняття з елементами тренінгу для учнів5-11 класів «Як не стати учасником булінгу» |
жовтень-листопад |
Класні керівники Чорней Н. Д. |
17. |
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» |
Березень 2022 року |
Синькович Сергій |
18. |
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Класні керівники 1-11 класів |
19. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Класні керівники 1-11 класів Психолог |
20. |
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Грудень 2021 |
Вч. інформатики |
21. |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Листопад 2021 |
Чорней Н. Д. |
22. |
Робота консультпункту «Скринька довіри» |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Гриб О. Ф. Геці В. М. |
23. |
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Жовтень 2021 року, квітень 2022року |
Класні керівники 1-11 класів |
24. |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Чорней Н. Д. |
25. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Упродовж 2021-2022 навчального року |
Чорней Н. Д, |
27. |
Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
грудень 2021 |
Гриб О. Ф. |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
|||
28. |
Година спілкування «Агресія як прояв насильства» |
Жовтень-Листопад |
Чорней Н. Д. |
29. |
Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
Грудень |
Класні керівники |
30. |
Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» |
Січень |
Чорней Н. Д. |
31. |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
Лютий |
Чорней Н. Д. |
32. |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
Березень |
Чорней Н. Д. |
33. |
Тренінг «Безпечний інтернет» |
Квітень |
Чорней Н. Д. |
34. |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
Травень |
Чорней Н. Д. |
Вторинна профілактика |
|||
41. |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
За заявою |
Адміністрація школи |
42. |
Сеанси медіації (примирення) |
За потребою |
Соціально- психологічна служба |
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо створення безпечного освітнього середовища
2021-2022 навчального року
№ |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій |
Постійно |
ЗДВР Добош М. М., психологічна служба, вчителі історії та правознавства, класні керівники |
2. |
Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань |
Щорічно, жовтень |
ЗДВР Добош М. М. класні керівники, вчителі історії та правознавства |
3. |
Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах |
Протягом року |
Психологічна служба, класні керівники |
4. |
Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право». Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
Жовтень 19-23 |
ЗДВР Добош М, М., психологічна служба, класні керівники |
5. |
Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей |
Протягом року |
ЗДВР Добош М. М., класні керівники |
6. |
Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності |
Постійно |
Психолог Чорней Н. Д. |
7. |
Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006 «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї. |
Вересень |
ЗДВР Добош М. М. |
8. |
Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. |
Протягом року |
Директор Палканин О. В. |
9. |
Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. |
За потребою |
Чорней Н. Д. Класні керівники |
10. |
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам |
Постійно |
Директор Палканин О. В. |
11. |
Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини |
Листопад |
вчитель правознавства Фурдь А. І. |
12. |
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей |
Постійно |
Класні керівники |
13. |
Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх |
Протягом року |
Практичний психолог Чорней Н. Д. |
14. |
Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї. |
Постійно |
Добош М. М. Суремка Л.І. Вчитель правознавства Фурдь А. І. |
15. |
При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги |
Постійно |
Психолог |
16. |
Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства |
Постійно |
Добош М. М. Чорней Н. Д. |
17. |
Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї |
Постійно |
Класні керівники Чорней Н. Д. |
18. |
Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему: · «Що робити, коли тебе ображають дорослі»; · «Насильство в сім’ї та як його уникнути» |
Протягом року |
Класні керівники Психолог Гриб О. Ф. Геці В. М. |
19. |
Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні» |
За планом школи |
Директор ліцею Палканин О. В. ЗДВР Добош М. М. |
20. |
Популяризувати заходи з питань сім’ї, родинного виховання на сайті закладу |
Постійно |
Добош М. М., Гриб О. Ф. Геці В. М. Класні керівники |
21. |
Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику» |
Жовтень |
Психолог Чорней Н. Д. |
22. |
Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді |
Протягом року |
Палканин О. В., Добош М. М., класні керівники |
23. |
Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом |
Грудень |
Психолог Чорней Н. Д. вчитель основ здоров’я Мазур Л. Ф. |
24. |
Всеукраїнський тиждень правознавства |
Грудень |
Юраш В. В., Добош М. М., вчителі історії та правознавства |
25. |
Активізація роботи батьківського всеобучу |
Протягом року |
Добош М. М. класні керівники |
26. |
Активізація роботи психологічної служби на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги |
Постійно |
Директор Палканин О. В., психолог Чорней Н. Д. |
27. |
Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти та профілактики правопорушень |
Постійно |
Добош М. М. |
28. |
Організація контролю за відвідуванням учнями гімназії |
Щодня |
Добош М. М. |
29. |
Організувати в гімназії написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим» |
Грудень 5-11 класи |
Учителі української мови |
30. |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Січень 2022 року 5-11 класи |
Психолог Чорней Н. Д. |
31. |
Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» |
Листопад 2021 |
Добош М. М. |
32. |
Розмістити на інформаційному стенді гімназії номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000 |
|
Педагог-організатор Гриб О. Ф. Геці В. М. |
33. |
Провести загальношкільні батьківські збори батьків 5-7, 8-11 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» |
Грудень 2021 |
Добош М. М., Психолог Чорней Н. Д. |
34. |
Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Протягом року |
Добош М. М. Педагог-організатор Гриб О. Ф. Геці В. М.
|
35. |
Заняття шкільної ради старшокласників за участю педагога-організатора на тему «Не допускай насилля над ближнім» |
Листопад 2021 |
Гриб О. Ф. Геці В. М. |
36. |
Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!» |
Березень 2021 |
Педагог-організатор Гриб О. Ф. |
37. |
Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій |
Протягом року |
Психолог Чорней Н. Д. |
38. |
Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування», «Життя видатних людей» |
Протягом року |
Класні керівники |
Практичний психолог Чорней Н.Д.
7 клас. Кл.керівник Суремка Л.І.
10- Б клас. Кл. керівник Пирч В.І.
6 клас. Кл. керівник Жабей Г.Ф.
10-А клас. Кл.керівник Гошпер Г.М.